Vi er garantert alene om koblingen fotballspiller og opera, men i denne sammenhengen har det kanskje en sammenheng?
Når noen starter både tittel og ingress med spørsmåltegn, er det all grunn til å stusse.
Men hør på resonnementet vårt:
Erling Braut Haaland har de siste månedene vært norges mest omtalte idrettsutøver – hvis vi ser bort fra Magnus Carlsen som NRK med stor iver har tatt ansvar for å dele med det norske folk.
Den 19-årige lysluggen ble nylig hentet til Borussia Dortmund fra RB Salzburg.
RB. Red Bull.
Les: Luke Skywalker sletter sin Facebook-profil på grunn av løgn
Ingen skal anklage Red Bull-konsernet for å være noviser innenfor markedsføringsfaget, for Red Bulls logo har vært en del av Haalands fotballkropp, og har blitt banket inn i nordmenns bevissthet om vi har villet det eller ikke.
Red Bull har fått vår oppmerksomhet.
Så til Operaen.
For nå hopper Red Bull inn som hovedsponsor for norsk høykultur, og skal med største selvfølgelighet arrangere Red Bull Cliff Diving i august fra operataket som del av samarbeidet.
Les på Sporten: Endelig snus nedturen hos Liverpool
#redbullcliffdiving is back with 8 stops around the globe 📍🌍
👉 MAY 16 – Bali 🇮🇩
👉 JUN 6 – La Rochelle 🇫🇷
👉 JUN 27 – Texas 🇺🇸
👉 JUL 19 – Polignano a Mare 🇮🇹
👉 AUG 15 – Oslo 🇳🇴
👉 SEPT 6 – São Miguel, Azores 🇵🇹
👉 SEPT 26 – Mostar 🇧🇦
👉 NOV 7 – Sydney 🇦🇺#calendar #season pic.twitter.com/4F30OG78kx— Red Bull CliffDiving (@cliffdiving) January 14, 2020
Nå skal det sies at Red Bull siden 2018 har styrt inn som sponsor på musikkfeltet, så helt utenfor strategien er Opera-satsingen ikke.
Men det har ikke skadet at en norsk 19-åring har satt opp talerstolen her hjemme.
Kjenner vi gjengen hos Red Bull rett, kommer RB-logoen til å lyse mot oss i tiden fremover – også etter at Haaland har forlatt RB-skipet for denne gang.
Som nyttige idioter har hvertfall vi gitt vårt bidrag.
Les: Mark Hamil sletter sin FB-profil på grunn av løgn