Modeller i solnedgang med englevinger trekker ikke samme TV publikum som tidligere. – Vakre modeller i vakkert undertøy hvor du nesten får glimt av en sulten kvinnekropp har trukket seere hvert eneste år siden 2001, men de siste årene har interessen dabbet av.
I mai kunngjorde administrerende direktør Leslie Wexler i L Brands, som eier Victoria’s Secret, at moteshowet ikke kommer til å sendes som et direkte sendt TV program og at de skulle vurdere hva de skulle gjøre fremover. – For det er ikke bare showet som svikter, salget er heller ikke så bra.
Les: «Team Solberg» blir TV-serie
Nå bekrefter økonomisjef Stuart Burgdoerfer til The Guardian at det ikke blir noe moteshow i år.
«Vi skal kommunisere med kundene, men ingenting som jeg vil si ligner i størrelse på moteshowet»
Det første moteshowet ble arrangert i 1995 på Grand Hotel i New York. I 2001 ble showet sendt på lufta for første gang, i en én times lang spesial på ABC, skriver New York Times.
Fjorårets show ble sett av 3,3 millioner amerikanere. I 2001 ble det fulgt av 12 millioner amerikanere.
Victoria’s Secret, taper i konkurransen med andre merker, i skrivende stund har 53 butikker måttet legge ned i USA i år.
Les på Popidol: Superligaens dyreste er norsk og var en flopp i Premier League