NRK profilen Fredrik Skavland har en betydelig rolle i søndagens kapittel (TV4) av «Solsidan» – der han blant annet spiller mot Johan Rheborg, Josephine Bornebusch og journalisten Martin Schibbye.
Siden 2009 har over en million svensker jevnlig sett ham på fredager i sitt eget talkshow, det etter flere meget godte år i Norge. – Noen uker har Fredrik Skavland klart å få over to millioner seere kombinert Norge og Sverige.
Les: LEGO presenter 30-årsjubileumsutgaven av Tim Burtons Batmobile fra 1989
Nå dukker Fredrik Skavland uventet opp hos NRK sin største konkurrent TV 2 og SVT sin største konkurrent TV4. – Se et klipp på TV 2.
I søndagens episode av «Solsidan» besøker Skavlan og blant andre Martin Schibbye komedieserien, som nå er inne i sin sjette sesong.
TV4 har i lang tid ønsket å holde gjestespillene hemmelige, men Expressen kan nå vise de første bildene av Fredrik Skavlan (53) og Martin Schibbye (39) i «Solsidan».
Elias Giertz, presseredaktør for drama på TV4 og C More, om Skavlan og Schibbye som deltar i serien:
– «Solsidan» har en sterk tradisjon for å tiltrekke seg mange talentfulle skuespillere og kjente profiler til å delta. Vi er veldig glade for at blant andre Fredrik Skavlan og Martin Schibbye debuterer i søndagens episode.
Leker seg selv
SVT-profilen og journalisten spiller seg selv i serien, og deltar i scener som finner sted på et mingle-arrangement arrangert av karakteren Suzy Kenneby.
Hun og mannen Eric, spilt av henholdsvis Katia Winter og Peter Apelgren, er to av de nye tilleggene i «Solsidan». «Mick» Schiller ble mobbet av Suzy i løpet av deres felles skoletid, og nå, i søndagens episode, tar «Mick» sikte på å «avsløre Suzies mørke sider» i forbindelse med arrangementet.
Det var i oktober i fjor at TV4 kunngjorde at de hadde bestilt tre nye sesonger med «Solsidan». Disse blir sendt i 2019, 2021 og 2023.
Beste seertall noensinne
Premieren på den nå pågående sjette runden slo rekorden både på TV4 Play og C More med de beste seertallene noensinne for en seksjon om de to digitale tjenestene.
I forbindelse med dette sa Fredrik Arefalk, kanalsjef i TV4 og C More:
Nesten 2,3 millioner seere har sett premiere-episoden av “Solsidan” i en av kanalene våre. Det merkes at vi er mange som har lengtet etter den prikkesikre og tidsriktige skildrende humor som bare gjengen på «Solsidan» kan levere.