Den japansk-canadiske anime-serien Bakugan relansert

0
1321

Siden den japansk-canadiske anime-serie Bakugan i starten av 2019 ble relansert i USA, har leketøysbutikkene blitt tømt for alt som har navnet «BAKUGAN» på esken. Den hypede kombinasjonen av tv-serie og leketøy kommer nå til Norge.

Bakugan ble opprinnelig lansert i USA i 2008, men ble raskt en favoritt hos barn over hele verden. Dermed skrev den seg inn i historien som enda en suksessrik manga-serie, i tråd med Pokémon og Dragon Ball.

Les: Nye «Avengers», «Spider-Man» og «Black Panther» rides kommer til Disney

Den animerte tegneserien handler om Dan og vennene hans, som er de første barn på jorden som kastes ut i en rekke eventyr. Her møter de noen mystiske, fremmede vesener – de såkalte Bakuganene.

Utover det relativt virkelighetsfjerne universet som serien utspiller seg i, er det en lang rekke temaer som både små og store barn kan kjenne seg igjen i. Med fortellinger om vennskap, kamp og konkurranse ble serien en kjempesuksess som gikk i fire sesonger fra 2009–2013.

Det var ikke bare på TV serien en hit. I leketøysbutikker over hele verden ble det solgt mer enn 200 millioner av de populære Bakuganene.

Les på Sporten: ESPN: Ny klubb i forhandlinger om Icardi

Når mange går merchandise-amok

I forbindelse med relanseringen av Bakugan har man skapt en helt ny lektøyslinje «Bakugan Battle Planet», og dermed er det lagt opp til enda et salgseventyr med en av de bestselgende merchandise-linjene, som er sett i forbindelse med en animasjonsserie.

Selv om serien og den integrerte leketøyslinjen er ny, handler det fremdeles om å samle, kjempe og vinne.