Noen ting må vi bare glede oss over at finnes og erkjenne det aldri kommer til Norge. – Men er du ute på reise kan du i disse dager plukke opp et helt spesielt øl, Trooper Day Of The Dead. Ølet er er laget som en del av et samarbeid med Robinsons Brewery og vil være tilgjengelig fra nå til slutten av november.
Emblemert med et bilde av bandets maskot Eddie, er etiketten et nikk til Mexicos Dia de los Muertos – ellers kjent som ‘Day of the Dead’. Bandet har til og med lansert skreddersydde pumpeklemmer slik at barer og puber ikke føler seg for utelatt.
Les: Her er de nye tingene du kan glede deg over i ‘Fortnite’ kapittel 2
Når det gjelder smak, sies det at ølet etterligner bandets originale Trooper-smak som ble lansert i 2013, så fans av originalen vil ikke bli skuffet.
Les på Sporten: Tidligere toppklubb konkurs
«Vi er glade for å kunne gi våre lojale «drikkere» ny, begrenset utgave, se etter vår prisbelønte Trooper,» sier merkevaresjef, Sam Kennerley.
«Tidspunktet kunne ikke være mer ideelt med Day Of The Dead rett rundt hjørnet og Iron Maiden fortsatte med sin utsolgte Legacy Of The Beast-verdensturné med stadion- og arena-show, passende nok, i Mexico og også Brasil.»
«Vi håper at våre drikkere vil glede seg over hyllesten vi har gitt til Mexicos tidens ærefulle tradisjon og vil hente en flaske mens den er tilgjengelig mellom oktober og november.»