For det som føles for tusen år siden skulle James Bond: No Time To Die kommet på kino, men Corona-pandemien satte en effektiv stopper for årets filmopplevelse sammen med så mye annet.
Til og med buffet og hytteturer var forbudt en stund. – Filmen som først ble utsatt til november blir å se på norske kinoer 2 april neste år.
Les: Lionel Messi får nytt fjes i FIFA 21 etter fans reagerte på hans sjokkerende dårlige ansikt
MGM som eier James Bond franchisen gikk inn i forhandlinger både Netflix og Apple TV+ om å selge filmen.
Da Kino lå nede med brukket rygg vurderte MGM i følge Variety å droppe kinolanseringen fullstendig, og heller selge filmen til en strømmetjeneste. MGM nekter for at det det var planen, men Variety henviser til en rekke anonyme kilder som mener de til og med hadde priset filmen ovenfor strømmeselskapene.
Prisen MGM angivelig ba om var 600 millioner dollar, som tilsvarer 11,5 ganger budsjettet til Deadpool, 8,5 ganger den rekordhøye summen Apple TV+ betalte for andre verdenskrig-filmen Greyhound med Tom Hanks.
Les på Sporten: André Villas-Boas: «Dessverre har ikke Marseille råd til Pep»
Det største strømmesalget av en langfilm noensinne sies å være oppfølgeren Coming 2 America, som også egentlig skulle på kino i år. Eddie Murphy-komedien har blitt solgt til Amazon-eide Prime Video for 125 millioner dollar, som tilsvarer 1,15 milliarder kroner.
Variety skriver videre at ingen av strømmetjenestene klarte å forsvare den voldsomme pengebruken, selv om årets største blockbuster utvilsomt kunne dratt inn nye abonnenter.